Om mig

Mitt foto
Nyfiken skånepåg som hamnade i Stockholm men nu flyttat vidare och bor i Leksand. Det är kul. Har sprungit några ultralopp, det är kul. Har köpt klofiberräcer och cyklar en del, det är kul. ... men jag rakar nog inte benen ... ännu ... Den Stora Utmaning 2011 var Järnmannen i Kalmar. Triathlon är så roligt att jag gör en IronMan varje år, det är kul.

lördag 21 april 2012

kokt kräfta på stranden

I dag vaknade jag sent och låg dessutom kvar och drog mig på rummet och njöt av svalkan från AC:n. Allt vatten de första två dagarna jag varit här maskerade väldigt väl att det är ganska varmt; minst 35 grader, och jag svettas som en gris så fort jag kliver utanför dörren.


Dagens uppdrag var alltså att så snabbt och smidigt som möjligt ta mig till stranden, in under ett parasoll och beställa en kall öl.

Kl. 13.15, mission accomplished.

Kl. 13.30, en kall Leo på bordet.


Sen blev det inte så många knop gjorda. Jo, jag var i och bada.


Du vet hur det är i Sverige när man går i vattnet, oavsett hur varmt väder och hur länge det varit varmt väder så är det ändå kallt. Sådär så att man drar efter andan när vattnet når upp till ... "midjan".

Här blir man bara blöt. Det är allt.

Svalkan kommer efteråt när man sitter med blöt t-shirt i vinden. Sen torkar man på två minuter men då är det bara att gå i igen.


Stärkt av det faktum att jag inte bara överlevt gårdagens "moppemat" utan att den även var fantastiskt god gjorde att jag vågade mig på ett nytt försök. Efter att ha beställt kycklingspett och ris visade det sig dock att den här farbrorn inte hade några grönsaker. Eftersom jag är svensk ville jag inte ställa till med besvär och avbeställa och krångla. Sånt är ju bara pinsamt, dessutom åt jag faktiskt 3 skivor tomat till frukost, det borde räcka för en riktig karl.

Samtidigt misstänkte jag att jag inte skulle bli riktigt mätt så jag passade på att botanisera bland Thailändska snacks. Det blev bönbågar (istället för ostbågar) och chips med algsmak, smakade helt ok tillsammans med några bira.


Solen tar bra här nere har jag märkt, fräs i nacken när solkrämen sköljdes bort under Songkran...smart drag att köpa SPF 50 i morse.


Sa wat dee, khrap!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer: