Om mig

Mitt foto
Nyfiken skånepåg som hamnade i Stockholm men nu flyttat vidare och bor i Leksand. Det är kul. Har sprungit några ultralopp, det är kul. Har köpt klofiberräcer och cyklar en del, det är kul. ... men jag rakar nog inte benen ... ännu ... Den Stora Utmaning 2011 var Järnmannen i Kalmar. Triathlon är så roligt att jag gör en IronMan varje år, det är kul.

torsdag 19 april 2012

Håkan i Thailand

För en gångs skull var jag ute i god tid. Tvättat klart, packat, blivit vaccinerad tagit bussen till Arlanda blivit uttråkad...2,5 timme kvar... druckit den överprisade koppen kaffe och var nu på väg ombord. Flygplanet är hur stort som helst, som en fotbollsplan inuti. Eller två.


Jag hamnar bredvid Kjelle från Pajala som bör i Västerås. Hörttu, satan han var en jävel på att perätta historier, Vischt-gesten, Red Bull-domännamnet och AHA, han har ägt rättigheterna till dem alla. Nu är det ett Mullbärste från Thailand som gäller och kampen går mot Lipton och de stora grabbarna.


10,5 timmes flygning gick fortare än jag trott och passkontrollen gick snabbt och smidigt. Sen buss till Pattaya och Nature View Hotel. Som tur var hade jag pratat med två danskar som också skulle till Pattaya, de hade fuskat och förberett sig med karta och adressen till sitt hotell. Som tur var hittade jag adressen till mitt hotell i ett mail och deras hotell låg nära mitt så vi skulle dela taxi. Vid bussens ändhållplats fuskade de igen och tog en vanlig taxi med dörrar. Jag råkade visst säga ja till mopedtaxi. Med en pruttfull förare. När han vände sig om och frågade "whääll aa jå flom" gick min promillegräns över det tillåtna enbart på ångorna från hans Mekongwhiskyandedräkt.


OK, det där med Mekongwhisky hittade jag på mest för att det lät coolt. Men under turen på bönpallen genom den "intressanta" Thailändska trafiken hann jag tänka ut att jag skulle försöka landa på axelväskan när vi gick omkull. Om vi gick omkull.


Jag överlevde och efter att ha kuckelurat i lobbyn en stund dök Pär-från-jobbet upp, hur kul som helst! Lite käk och snabbkurs i Thai (song=2, sam=3) drog vi ut för att fira Thailändskt nyår; Songkran. Blött, geggigt och ruskigt kul. Vattenkrig är ju skoj som helst men ... tametusan sitter det inte en blek, skäggig engelsk gubbe i varje gäng och tar i lite för mycket. Alltid i ansiktet, helst ögon och öron. WTF, dude, det är ingen tävling så rela-la-laxa och chilla lite. Lixom.


Skönt  att det är minst 35 grader varmt  så det inte gör något att bli dyngsur :-)


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer: