Om mig

Mitt foto
Nyfiken skånepåg som hamnade i Stockholm men nu flyttat vidare och bor i Leksand. Det är kul. Har sprungit några ultralopp, det är kul. Har köpt klofiberräcer och cyklar en del, det är kul. ... men jag rakar nog inte benen ... ännu ... Den Stora Utmaning 2011 var Järnmannen i Kalmar. Triathlon är så roligt att jag gör en IronMan varje år, det är kul.

söndag 22 april 2012

Det händer grejor på stranden.

I dag blev det en ny lat dag på stranden men först gjorde jag ett försök att gå på stan. Jag skulle hitta thaibyxor och snyggt armband -no homo- till Micke och en sidenblus till lilla mammsen. Det gick sådär, jag ser ju inte skillnad på siden och polyester (tror jag) och snyggt armband... Jag gav upp och gick ner till stranden istället.


Aaaa, mycket bättre; kall öl, sval bris och liten vit stringbikini som tassade förbi. Det var dock något som inte riktigt stämde. 42:or i skor? Mycket riktigt när hon vände sig om fanns det något där fram som ... eeee... trots vadderingen syntes det tydligt att  hon var en hen, kan vi konstatera. Med ett bekräftelsebehov dubbelt så stort som fejkbrösten. Minst.


Världsvan som jag är så tittade jag ytterst diskret men hen uppfattade att jag tittat och då började paraden. Naturligtvis hade hen mer än en bikini med sig och nu skulle den lila på. 

En nyfiken ryss satte sig snett bakom mig och började fråga om hen var en madame. Självklart! Hen var mycket indignerad men gjorde ändå en stor show av att byta om. Hoppsan där halkade visst toppen av och de små stringtrosorna var också krångliga samtidigt som handduken ameeen guuud, tihi-fniss...tror jag.

Jag var naturligtvis väldigt diskret och tittade finkänsligt ner i min bok. När hen satte sig bredvid ryssen och de kommit över de första språkförbisttringarna och kuttrade mysigt med varandra tänkte jag att de kanske behövde få vara ensamma lite så jag gick och badade istället.


När jag kom upp hade ryssen gått och hen blossade irriterat(?) på ytterligare en mentholcigg. Sen kände jag mig lite som när man är på zoo, för resten av eftermiddagen försökte jag ta en bild på hen. Ytterst diskret, finkänsligt och världsvant såklart. Men i alla fall. Bilden blev lite långt ifrån men å andra sidan fick jag med Konstiga Mannen också. Han hyr en solstol, står i vattenbrynet i 2-3 timmar och går igen.


Och gick det gjorde jag med, dags att ta itu med shoppingen. På Beach Road finns en nybyggd galleria och jag blir så ledsen. Det är TopShop, Burger King, Bennetton, Starbucks och bla bla bla. Usch. Dessutom verkar den ha dåligt självförtroende, 5 cm...inte mycket att skryta med precis.

Det bästa med gallerian är att den är hög och går att använda som riktmärke och AC:n. Jag traskade snabbt över till Pattaya Market istället, en stor byggnad med tak i korrugerad plåt utan AC så jag svettades som gris men kunde sparka lite boll med ungarna i gångarna och tjafsa om priserna. Jajajaaa, jag vet, det är både imperialistiskt, kolonialistiskt och säkert också genusmässigt feltänkt men det ÄR trevligare och jag prutar inte särskilt hårt så jag inbillar mig att kvinnan jag köpte skjortorna av tjänade ganska bra på mig. Mina "prutningsförsök" kan låta såhär:

- how much för the shirt

- 220 baht (knappt 50 spänn)

- Do you have in XL?

- yes, nice size for you.

- 2 for 400?

- yes!

Hon svarar lite för snabbt och ivrigt där på slutet för att det ska vara en lyckad prutning. Å andra sidan, det är bara pengar vi pratar om och för mig väldigt lite pengar så det gör inget. Och bara titta på skjortan, fiiin!


Middagen intogs på ett ställe med karaoke/djävulsdyrkarhörna, starkt som satan som vanligt men sjukt gott. Bara bra att rensa näsan på kvällen.

Kvällens "snack attack" utgick från havets läckerheter och var riktigt gott nu när jag lärt mig att spicey faktiskt betyder spicey.


Till slut ett erkännande:

Gårdagens bild på bönbågarna blev inte helt lyckad. Den antyder saker som inte har hänt, inte kommer att hända, inte ens fantiseras om. Jag ber om ursäkt.


Så wat dee, khrap!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer: